VNITŘNÍ ŘÁD ORDINACE DOKTOR U ZOO MUDr. Helena Běláková Vstupem do čekárny a ordinace našeho zdravotnického zařízení pacient souhlasí s níže podrobně rozvedeným Vnitřním řádem ambulance. Ambulance pro děti a dorost, s.r.o. poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným pacientům. Neregistrovaným pacientům poskytuje pouze akutní a neodkladnou péči. Práva pacienta - při poskytování zdravotních služeb má pacient právo na důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí, na srozumitelný způsob informací o svém zdravotním stavu, má právo klást doplňující otázky týkající se zdravotního stavu, právo být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění, právo na poskytnutí informací o svém zdravotním stavu a také může určit osobu, které mají být tyto informace sděleny. Informace o zdravotním stavu pacienta lze dalším osobám poskytovat jen s jeho písemným souhlasem. Dále má právo změnit každé 3 měsíce svého registrujícího praktického lékaře. Váš nový lékař zažádá o výpis z Vaší zdravotnické dokumentace, který pošleme v termínu do 10 dnů, samotná zdravotnická dokumentace se ze zákona nepředává. V rámci ochrany zdraví Vašich dětí a rodičů v prostorách celé ordinace nosit rouška. Od 3 let věku. Každý návštěvník čekárny i ordinace je povinen se v prostorách čekárny i ordinace chovat k personálu ambulance a dalším přítomným pacientům dle pravidel slušného chování, nepoškozovat vybavení ambulance, nehlučet, zavazuje se nenapadat slovně natož fyzicky personál ordinace či ostatní pacienty. Totéž platí pro telefonickou i emailovou komunikaci s personálem ordinace. Po vstupu do ordinace každý návštěvník vypne svůj mobilní telefon. Zákonný zástupce pacienta se zavazuje nepožadovat po personálu ordinace úkony, které by byly v rozporu s platnými zákony České republiky. Při vstupním vyšetření doloží zákonný zástupce dítěte rodný list dítěte, svůj občanský průkaz či jiný platný doklad totožnosti s fotografií, platné potvrzení o registraci dítěte ke zdravotní pojišťovně, udá adresu současného bydliště, aktuální telefonní případně mailový kontakt a donese veškerou lékařskou dokumentaci z předchozích vyšetření a hospitalizací dítěte včetně zprávy o novorozenci či výpis z dokumentace od původně registrujícího lékaře. Veškerá ústní či písemná komunikace a doložená dokumentace probíhá v českém jazyce pro cizince v angličtině. Pacient je povinen si zajistit překlad požadovaných dokumentů do češtiny, při nemožnosti tohoto akceptujeme angličtinu. Pacient nehovořící česky, slovensky či anglicky, případně francouzsky, si zajistí k vyšetření tlumočníka. Zákonný zástupce dítěte či zletilý pacient je povinen nahlásit registrujícímu lékaři do 8 dnů každou změnu osobních údajů: tj. změnu zdravotní pojišťovny, změnu bydliště, telefonního čísla, emailu. Zákonný zástupce dítěte či zletilý pacient bere na vědomí, že se v naší ordinaci ke každé návštěvě pacienta či administrativnímu úkonu objednává na konkrétní čas prostřednictvím webové stránky www.mudrbelakova.cz, emailem nebo telefonicky. Neobjednaní pacienti budou s akutním neodkladným stavem či onemocněním ošetření v pořadí, které určí lékař či zdravotní sestra. Neakutní stavy budou ošetřeny po následném objednání. Zákonný zástupce pacienta či zletilý pacient se zavazuje dodržovat předem dohodnuté termíny a časy vyšetření. Pokud se nemůže v daném termínu dostavit, řádně a včas se omluví osobně, emailem či telefonicky. Pokud se pacient v doprovodu zákonného zástupce 2x nedostaví bez řádné omluvy na dohodnutý termín, může toto být důvodem k odregistrování pacienta. Lékař je oprávněn pacientovi změnit termín neakutního vyšetření. Rodič či zákonný zástupce pacienta bere na vědomí, že vystavení jakéhokoliv potvrzení včetně OČR či lázeňského návrhu je nenárokové, rozhoduje o něm registrující lékař, a to podle platných právních norem. Totéž platí pro vystavení žádanek na odborná vyšetření a vystavení receptů, o jejich vystavení nerozhoduje pacient ale lékař na základě zdravotního stavu. Zprávy - pacient je povinen v přiměřeném čase odevzdat v naší ambulanci veškeré zprávy od jiných poskytovatelů zdravotních služeb či zprávy o provedených vyšetřeních. Tyto zprávy jsou určeny pro praktického lékaře, nikoli pro pacienta. Pokud si chce pacient ponechat zprávy i pro sebe, musí si je sám okopírovat. Ordinace nekopíruje. Výpis - na vydání výpisu z dokumentace a posudků máme dle zákona 10 dnů. Výpis nelze vydat bez řádně provedené preventivní prohlídky v posledních 2 letech. Při nesouhlasu s navrhovaným léčebným postupem, povinným očkováním dle platného očkovacího kalendáře ČR apod., se zákonný zástupce pacienta zavazuje bez odkladu stvrdit svůj nesouhlas svým vlastnoručním podpisem formuláře o odmítnutí. Při porušení vnitřního řádu má zdravotnické zařízení právo ukončit registraci pacienta ke zdravotní péči podle Zákona o zdravotních službách 372/2011 sb., §48, bod 2/d a nadále mu zdravotní péči neposkytovat. Následné odmítnutí ošetření po zrušení registrace se netýká akutních život ohrožujících stavů. Vstup do ordinace s rouškou dospělí a děti od 3 let. Chránite sebe a ostatní, včetně personalu. Děkuji za ohleduplnost. V Ostravě dne 1.1.2022 MUDr. Helena Běláková
Vstup do ordinace s rouškou dospělí a děti od 3 let. Chránite sebe a ostatní, včetně personalu. Děkuji za ohleduplnost.